Suzuki's U.S.A. salg steg med 23 % eller dobbelt så meget som lands­man­den Toyota. Og det var ikke det eneste land, hvor Suzuki's salg steg ganske fornuf­tigt.

Siden koncernen rede­signede deres Swift-model er det gået frem med det glo­bale Suzuki-salg. Den blev "Car of the Year" i England, og blev et hit mange steder i Europa.

Næsten samtidig med at GM solgte deres andel af Suzuki-aktier på 17 % trådte koncernen lidt mere på speederen - det skete tilbage i 2004, men de rigtige resultater begyndte først for alvor at kunne ses i løbet af sidste år.

Ser vi på den globale hitliste over automo­bilfabrikanter, ligger Suzuki på en 12. plads - pænt foran mærker som Mitsubishi, Mazda og Suba­ru, der ejes af Fuji Heavy Industries. Og afstanden til disse konkur­renter øgedes bety­de­ligt i 2006. De endelige tal er endnu ikke op­gjort nøjagtigt, men de første tilgende­givelser viser en salgsfrem­gang på 9.1 % for Suzukis europæiske salg (243.638 stk.) og det er ganske få enheder efter Honda, som gennem en årrække har produ­ceret biler i Europa.

Suzuki producerer Swift bl.a. på deres fabrik i Ungarn, som for tiden kører med fuld udnyttelse af kapaciteten. 


annonce - klik på logo og bestil en jobannonce
Klik på logo'et og bestil din Stepstone-jobannonce her - og få samme jobannonce GRATIS med på Autoteket

 Samarbejde mellem
StepStone og Autoteket

Find din nye

medarbejder her

effektivt, nemt og

hurtigt.

Du behøver blot at klikke på logo'et til venstre og udfylde skemaet. Du betaler for StepStone jobannoncen og får til gengæld annoncen GRATIS på autoteket.dk.