Verdens­premiere på den ny Mercedes-Benz C-Klasse:

Bedre sik­kerhed, kom­fort og køre­dynamik - stadig i samme pris­leje.

For at opnå dette er den ny C-Klasse blandt andet udstyret med den ny­udviklede Agility Con­trol-pakke, som bland andet til­pas­ser affjed­rin­gens hårdhed efter køresitua­tionen. Går det lige ud på en god vej minimeres affjedringens kraft for at øge kom­for­ten, men hvis der bliver kørt mere dynamisk, strammer affjedringen op for at stabilisere bilen. Styringen er 6 % mere direkte end forgængeren, ligesom gear­skiftet er blevet endnu mere hurtigt og præcist. Til efteråret vil det desuden være muligt at få den ny C-Klasse med en særlig Ad­vanced Agility Package, hvor undervognen er 15 mm lavere og man kan vælge mellem Comfort og Sport indstilling, som tilpasser affjedring og gearskifte.

Motorprogrammet består af en række nye, forbedrede 4-cylindrede moto­rer og de populære V6-motorer. I forhold til motorerne i den tidligere C-Klasse har disse op til 13 % højere effekt og omkring 18 % større drej­ningsmoment samtidigt med at forbruget er op til 6 % lavere.

Som altid med en ny model fra Mercedes-Benz sætter den ny C-Klasse også ny stan­dard for både komfort og sikker­heds­nivaeu i sin klasse. Det er nu mu­ligt at udstyre sin C-Klass med Mercedes-Benz´ unikke sikker­heds­­system PRE-SAFE, noget som ingen af konkur­ren­terne kan tilby­de i denne klasse. Det gælder også Intelligent Light System, som nu også bliver muligt at vælge til i den ny C-Klas­se. Kraftige bi-xenon forlygter sikrer bedst mulige oplysning af vejen ved hjælp af fem for­skellige indstillinger afhængig af vejr og kørestil. Blandt andre nyhe­der indenfor passiv sikkerhed i C-Klassen bemær­kes NECK-PRO, Mer­cedes-Benz´ aktive nakkestøtter, window­airbags som dækker alle sideruder, samt knæairbag ved førerplad­sen. Derud­over har den ny C-Klasse adaptive bremser, hvis teknolo­gi stammer fra S-Klassen. Systemet holder bremseskiverne tørre ved kørsel i fugtigt vejr, og hvis bilen registrerer kørselsitua­tionen som kritisk, forbereder syste­met bremserne ved at sætte bremseklod­serne i kon  takt med skiverne. Alt sammen for at optimere bremse­kraften til enhver tid.

Den ny C-Klasse er blevet både længere (+55 mm) og bredere (+45 mm), hvilket giver bedre plads og komfort for fører og passagerer. På forsæderne resulterer det i 40 mm mere skulderplads, på bagsædet giver det 11 mm mere benplads og 9 mm mere knæplads. Også baga­gerummet er blevet 20 liter større og rummer nu 475 liter.

Den ny C-Klasse introduceres i Dan­mark den 31. marts og priserne starter ved 611.000 kroner, hvilket er stort set på niveau med forgæn­geren. Udover alle forbed­ringer af køre­dynamik, sikker­hed og komfort, er også niveauet for stan­dard­udstyr hævet: Standard er nu også fx letmetal­fælge (i forskellige versioner for at understrege stilen på de tre designlinier), ISOFIX og automatisk 2-zoners klimaanlæg.

Dette er tredie generation C-Klasse, og den har den interne beteg­nelse W204. Den tidligere C-Klasse Sedan (W203) blev introduceret i 2000 og er siden da solgt i 1,4 millioner eksemplarer. Tæller man og­så stationcar (S203) og sportcoupéen (C203) med, er der produceret over to millioner eksemplarer af 203-serien. Det var i 1993 modellen fik navnet C-Klasse (W og S202), og den erstattede 190´eren, (W201) som var Mercedes første bil i mellemklassen. Den debutere­de i 1982 og fik hurtigt kæle­navnet "Baby-Benz". Modellen blev kun bygget som sedan, men med mange motoralternativer. 


annonce - klik på logo og bestil en jobannonce
Klik på logo'et og bestil din Stepstone-jobannonce her - og få samme jobannonce GRATIS med på Autoteket

 Samarbejde mellem
StepStone og Autoteket

Find din nye

medarbejder her

effektivt, nemt og

hurtigt.

Du behøver blot at klikke på logo'et til venstre og udfylde skemaet. Du betaler for StepStone jobannoncen og får til gengæld annoncen GRATIS på autoteket.dk.